noemideborahmoraal.reismee.nl

Een leuke, maar drukke week.

14 augustus t/m 20 augustus

Maandag gingen Bethel, Verity en ik naar Tulsa. Wij gingen eerst naar Quicktrip, daarna naar Walmart om wat schoolspullen te halen en na Walmart gingen wij naar Ross --> Dress for Less. Het was een hele leuke, maar ook een goedkopere winkel. Na alles gekocht te hebben, gingen wij door naar Verity haar beugeltandarts. Ik vond het heel leuk en interessant om te zien hoe het hier werkt. Zij doen eigenlijk hetzelfde, alleen de wachtruimte was anders. Men kon er namelijk video games spelen, in Nederland zie je dat niet. Dus dat was erg grappig om te zien. Om 5 uur kwamen wij thuis en om 5:15 ging ik alweer richting Broken Arrow High School. Het was een hele leuke oriëntatie avond. Wij kregen informatie over de school, we speelden de volgende spellen: Hands Up, Jump In, Walk/Stop, Handcuffs, Make a Yell, ride the bus, perfect cirkel to abc cirkel en raad de namen (veel spelletjes, dus ik ga niet alles uitleggen haha). Na de spelletjes gespeeld te hebben gingen wij pizza eten, na het eten gingen wij dansen en leerden de seniors ons een dans aan. Het was heel leuk. Daarna kregen wij een tour door de school en later gingen zij ons helemaal "excited" maken voor het schooljaar. We leerden de volgende dingen: "BA till I die" " Go BA" " T-I-G-E-R-S". Dit moeten wij schreeuwen :) tijdens de football games etc. Dat wordt heel erg leuk denk ik :). Het was een hele leuke dag. Dinsdag ben ik met Verity mee geweest naar haar school. Wij bekeken waar haar kluisje was en in welke lokalen zij les zou hebben. Het was leuk om te zien. Toen wij weer thuis waren, begon er een stormpje op te zetten. Dit keer was het een klein stormpje ;). Woensdag had ik lekker uitgerust en niet veel gedaan, omdat de volgende dag school zou beginnen. 'S avonds had ik alles klaargezet voor school en ik begon toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Donderdag....de dag dat school zou beginnen, yes! Haha, ik keek er echt heel erg naar uit, maar het drong nog niet tot mij door dat school echt zou beginnen. Om 5:30 am ging mijn wekker (heeeel erg vroeg voor mij), maar alles ging goed. Bethel had Trey en mij naar school gebracht, want dat is hun traditie. Om 7:45 begon mijn eerste les: Criminology. Het was meer een kennismakingsles. Daarna had ik koor. Wij kregen burrito's en sandwiches (pluspunt!). Aerobics, Engels, Zoology en Surviving & Thriving Adulthood waren ook kennismakingslessen. Al met al hadden wij niet veel gedaan die dag. En het is zooo druk tijdens lunch. Bij elk stalletje (ik noem het maar zo) staan zulke lange rijen, behalve bij local food haha. De Chicken en Subway zijn erg populair. Na school gingen wij ijs halen (leuke traditie =)). Daarna gingen Bethel en ik wat sportspullen kopen. Toen ik thuis was gekomen, was ik wel echt heel moe. Ik ging ook erg vroeg naar bed. Vrijdag ging mijn wekker ook weer heel vroeg. Ik pakte de schoolbus naar school (het is een rit van een half uurtje). Het eerste uur had ik Criminology en riep de directrice wat om, daarna moesten wij met zijn allen, met de hand op de borst, richting de Amerikaanse vlag staan. Heel leuk om het in het echt mee te maken. Er was verder niet echt iets bijzonders gebeurd die dag, want elke dag hebben wij dezelfde vakken in dezelfde volgorde. ik ben wel lid geworden van een club genaamd de FCCLA club. Ik ga helpen bij een foodbank, met movie night, Pink Out, Homecoming Float, Pick-up Trash etc. Dus dat wordt wel leuk. Na een schooldag ben ik trouwens wel echt heel moe. Zaterdag had ik een oriëntatie avond van Ayusa bij een van de exchange students. Grappig feit, zij was ook Nederlandse. Wij hadden een Pool Party, dus ik had lekker gezwommen. Daarna had ik Pulled Pork, Watermeloen, chips, mac&cheese, nacho's, taart en koekjes gegeten. Het klinkt heel veel, maar ik had natuurlijk kleine porties genomen ;). De exchange students komen uit Nederland, Frankrijk en Spanje. Later die avond kregen wij uitleg over de regels van het programma. Zondag hadden wij weer donuts gehaald voordat wij naar de kerk gingen. Daarna hadden wij lunch met een paar andere families. Ik had een hamburger gegeten. Later gingen wij naar Reasor's, een grote winkel met een ruim aanbod. Nadat wij hadden gewinkeld gingen wij nog langs Star Bucks <3__<3. Het was een leuke, maar drukke week. Ik ben op dit moment net thuis van school en ik voel mij wel echt uitgeput, het komt waarschijnlijk door het vroege opstaan en door de vele indrukken.

Extra: Speciaal voor Jan & Marlies :). Ik heb twee hele lieve hondjes genaamd: Rusty and Shaggy. Als ik ga zitten komt Shaggy heel vaak bij mij liggen. Ik weet niet precies hoe oud zij zijn, maar ze zijn echt heel lief. De foto's volgen nog.


Reacties

Reacties

Carla jansen

Zo leuk om alles te horen over je verblijf in amerika. Fijn dat school leuk is, lijkt me heel erg spannend om daar alleen op af te stappen. Wel heel vroeg opstaan hoor! Succes verder ?

Marlies

hoi Lieverd, we hebben weer genoten van je blog. Wat spannend allemaal. ik wist helemaal niet dat er TWEE hondjes waren, ik dacht maar één, wat leuk!!!
tja, wij staan al jaren om 5:30 uur op en we liggen iedere avond (behalve in het weekend, natuurlijk) tussen 22:00 en 22:30, anders is vroeg opstaan echt niet vol te houden.
voor ons is dit nu tijdelijk de laatste blog die we lezen en waar we op reageren, want we gaan zaterdag op vakantie naar Tsjechie en komen rond 21 september weer thuis. Maar na onze vakantie lezen we alle blogjes weer en gaan we ook weer reageren. Héél veel plezier en succes op school en hou je taai! dikke kus van Jan en Marlies

Andrea

Noém! Het is vandaag precies 1 maand geleden dat jij uit Nederland vertrok om je avontuur naar Amerika voort te zetten. Time flies! Jij had eerst genoeg tijd om een beetje aan je nieuw gezin en omgeving te wennen, kennis te maken met de gewoontes en nu is de tijd aangebroken om naar de Broken Arrow High School te gaan. Je rooster kan ik dus makkelijk onthouden omdat je elke dag dezelfde vakken hebt :)). Al het begin is moeilijk, maar jij krijgt straks veel moois voor terug. Blijf je blog bijhouden, want wij lezen je verhalen graag met papa. Heel veel liefs van ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active