noemideborahmoraal.reismee.nl

4 september - 10 september

Maandag was Labor Day, dus wij hadden allemaal lekker vrij. In de middag heb ik een taart gemaakt met slagroom, aardbeienjam en vanille pudding. De taart had ik bedekt met een laag marsepein. Ik had de taart gemaakt, omdat wij 's avonds naar mijn gastfamilie hun opa en oma zouden gaan. Het was leuk om de opa en oma van mijn familie te ontmoeten. Wij aten hamburgers met macaroni salade en als dessert hadden wij mijn taart en lekkere zelfgemaakte koekjes van Verity gegeten. Dinsdag moesten wij weer naar school. Er was niets bijzonders gebeurd. Wij zijn wel een documentaire begonnen tijdens Engels voor een onderzoek. Wij moeten daarover een essay gaan schrijven. Woensdag had ik een toets van criminology. Het was een multiple choice toets, dus dat was fijn. Mijn lunch vond plaats in de Varsity Center, daar houden wij maandelijks een meeting met de FCCLA club. Wij kregen twee pizza puntjes, een koekje en limonade. 'S avonds gingen wij weer naar de kerk. Er was een klein concert (een jongen van de kerk trad op) en daarna kon men hamburgers en hot dogs eten, maar wij hadden daarvoor al eten bij Canes gehaald. Donderdag moest ik om 6:45 op school zijn om de zonsopgang te zien. "Senior Sunrise" , het stond voor het begin van onze senior year. Wij kregen donuts en terwijl wij naar de zonsopgang aan het kijken waren, speelde ze een mooi nummer van Beyoncé af. Die avond keken wij naar Star Wars Part III. Vrijdag hadden wij avond gegeten bij vrienden van ons. Er was pizza, catfish, hush puppies en patat. Na het eten hadden wij gedanst en het was super gezellig. Zaterdag hebben wij maaltijden ingepakt voor het goede doel "Feed My Starving Children". Daarna gingen wij naar Taco Bueno. Na lunch te hebben gehad, gingen Bethel, Verity en ik naar het winkelcentrum. Nadat ik wat gekocht had in Forever 21, zag ik dat er een Hollister was!! Volgende keer maar . Vandaag zijn we weer naar de kerk geweest en hebben wij geluncht bij Wendy's. Verder ga ik vandaag nog even een work-out doen en relaxen.

Even wat over mezelf, hoe ik alles ervaar. Ik heb het heel erg naar mijn zin hier, maar ik merk toch wel dat ik mijn vrienden mis. Ik heb wel wat vrienden gemaakt op school, maar zij zien mij volgens mij alleen als een vriendin voor tijdens de les. In Nederland heb je veel lessen met dezelfde mensen, dus was het makkelijker om vrienden te maken. Ook ervaar ik veranderingen in mijn huid. Ik ben gewend om elke maand naar de schoonheidsspecialiste te gaan, om elke dag te fietsen en wat gezonder te eten. Mijn huid is erg onrustig en ik voel mezelf ook wat ongezonder haha. Ik zal wat minder moeten eten en wat meer beweging hebben buitenshuis, dus een uurtje wandelen bijvoorbeeld. Ik heb aerobics als een vak, maar wij trainen altijd binnen en ik ben veel minder buiten dan dat ik gewend was. Verder heb ik het leuk hier en wij doen veel dingen.

Andrea

Noém! Het is weer leuk om te lezen wat er soms op school gebeurt en ook je eerlijkheid over jezelf. Ik moest ook in het begin wennen aan de andere (eet)gewoontes in Nederland, in Hongarije aten wij tussen de middag altijd warm (wat jij goed weet). Maar als jij het naar je zin hebt, dan gaat je lichaam de verandering ook sneller accepteren. Blijf wel wandelen en sporten en wat jij al schreef, soms gezond proberen te eten. ;))) En die vrienden komen wel, alles heeft tijd nodig.
Veel liefs van ons!

Carla

Hoi Noémi, ik geniet steeds van je verhalen, erg leuk om te lezen. Lieve groetjes

Sonja

Ook ik ben begonnen om je belevenissen te lezen. Het zijn leuke berichten geniet er van groetjes

Manfred

Hoi Noemi,
Begrijpelijk dat je soms Nederland en je vrienden hier mist.
Toch volhouden en open staan voor alles, je doet daar een prachtige ervaring op.

Groetjes
Manfred

PS: probeer gezond te eten ?