noemideborahmoraal.reismee.nl

Again, a very busy week

Hi you all! Ik verveel mij echt geen moment hier in Amerika. Ik doe hier zoveel meer en ik geniet er alleen maar van, maar ik ben nu wel moe . Maandag was 9/11, de dag dat terroristen de twin towers in hadden gevlogen en twee andere vliegtuigen gekaapt hadden. Wij hadden daarom een documentaire gekeken tijdens criminology, het was hartverscheurend. Tijdens Zoology moest een meisje en ik een woord uitleggen en moesten wij dat presenteren voor de klas. Wij moesten het woord toepassen op een van de dieren uit de klas (het heeft echt van alles, slangen, catfish, schildpadden, noem maar op). 'S avonds zijn wij uiteten geweest bij een heel lekker chinees restaurant, genaamd Bento's. Nadat wij uiteten zijn geweest, hadden wij nog lekker gewandeld. Dinsdag had ik een toets van de food class, waarbij ik 98 van de 100 goed had en ik had ook nog een onverwachte quiz bij Zoology, 4 van de 5 goed! 'S avonds moest ik om 7 uur op school zijn om filmavond op te zetten. Ik had een andere uitwisselingsstudent gevraagd om samen met mij naar de filmavond te gaan, dus dat was heel gezellig. Wij hadden de film Moana gekeken en een snack, popcorn en een drankje zaten inbegrepen in de prijs. Het was een geslaagde avond! Woensdag was een normale schooldag. 'S avonds hebben wij eten gehaald bij Chick-Fil-A en daarna zijn wij doorgegaan naar een school om rommel op te ruimen. De kerk had dit georganiseerd, want deze week stond in het teken van anderen helpen. Donderdag was een normale schooldag. Ik had eindelijk de saladebar uitgeprobeerd en het is zo lekker en gezond. 'S avonds had ik Nederlandse pannenkoeken gebakken. Ik had bananen en gewone pannenkoeken gebakken en zij vonden het heel lekker. Later die avond had ik een powerpoint gemaakt voor de volgende schooldag. Vrijdag moest ik de powerpoint presenteren aan mijn tafelgenoten, maar het is hier heel makkelijk. Men schrijft hier alles in de powerpoint en je kan het gewoon van de powerpoint aflezen. Lekker makkelijk . Later die dag had ik een Engelse Quiz. Ik begreep sommige vragen niet, dus dat was wel lastig. Eenmaal thuis gekomen hadden Bethel en ik een halloween kostuum uitgezocht en heb ik het online gekocht, ik ben benieuwd . Bethel had daarna mijn haar gekruld, omdat ik 's avonds naar de bioscoop zou gaan. Halie (mijn vriendin) en ik gingen naar het Warren Theatre om de film Home Again te kijken, het was een grappige en leuke film. Na de film had zij mij getrakteerd op Chick-Fil-A, wat ik heel erg lief vond. Dat ziet men niet veel in Nederland . Ik ken haar namelijk nog maar net en dit was de eerste keer dat wij echt afgesproken hebben buiten school, en gelijk was zij zo vrij en lief om mij te trakteren op een maaltijd. Een geslaagde dag dus! Zaterdag gingen wij om 7:30 AM richting Rocketbrothers en Walmart. Ik had wat cadeautjes voor Bethel gekocht. Na Walmart gingen wij naar de ATM en het was gewoon "drive-through"! Dat had ik nog nooit gezien. Na de ATM, gingen wij naar Downton BA en hebben wij rond gekeken op de Farmers Market wat ik heel leuk vond. Zij verkopen daar allerlei groentes, fruit en zelfgemaakte producten. Na de farmers market hadden wij een park bezocht. 'S avonds was Trey zijn birthday party. Trey speelde allemaal spelletjes met zijn vrienden en later hadden wij pizza, cake en ijs. Later die avond hadden Rob, Bethel en ik nog gewandeld . Ik voelde dat ik wel wat beweging kon gebruiken . Vandaag zijn wij naar de kerk gegaan en daarna hadden wij bij Steak 'n' Shake gegeten. Ik had een fried chicken salade besteld, yum! Rond half twee hadden wij geskyped met hun vorige uitwisselingsstudent (Maria uit Italië), en wat was het leuk! Maria en haar familie zijn zo lief en het was echt heel leuk om met hun te praten. Daarna zijn wij naar Reasors gegaan en zijn wij ook nog langs StarBucks gereden. Ik had een Cinnamon Frappucino besteld en het was heel lekker! Weer een geslaagde dag en week!

p.s. Ik ga mijn Engelse klas proberen om te ruilen naar een Engelse klas voor beginners. Engelse les is net zoals Nederlandse les in Nederland. Dus dat is wel wat moeilijker en ik wil heel graag beter worden in grammatica en mijn woordenschat vergroten, maar dat leren wij niet in de Engelse les. De docent gaat het natuurlijk niet elke dag uitleggen hoe je het makkelijkste bijwoorden, bijvoeglijke naamwoorden etc. herkend en hoe men correcte zinnen maakt, omdat iedereen daarmee is opgegroeid. Hopelijk lukt het en begrijpt mijn counselor het. Dus dat ga ik deze week proberen te regelen, wish me luck

Reacties

Reacties

Annette

Hoi!
Noemi, wat ontzettend leuk om je Amerikaanse avontuur mee te lezen.
Ik hoop dat je counselor je begrijpt en wens je good luck.
Ik zie uit naar het volgende verslag!
Groeten vanuit een regenachtig Wormer, Annete.
De groetjes van ons alle .

Carla

Ik hoop dat het lukt met het Engels, slim idee om te proberen om te ruilen. Succes en groetjes uit een heet Griekenland ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active