noemideborahmoraal.reismee.nl

Halloween, hanging out with my friend, hiking, and more

Dinsdag was het dan zover! Mijn eerste en laatste Halloween volgens Amerikaanse manieren. Ik begon de dag als een meisje uit de jaren 60 en mijn moeder had mijn haar heel leuk gemaakt. Ik had meer mensen verwacht die verkleed zouden zijn, maar het was echt leuk. De schooldag was wel gewoon normaal. Nadat ik thuis was gekomen, had ik mijn make-up gedaan en mij verkleed als Ariel. Ik wilde toch wat enger zijn, dus had mijn zusje mij wat enger gemaakt. Zij had zwarte kringen rondom mijn ogen gemaakt en vervaagd, zodat het leek dat ik echt net uit het water kwam en er liep wat bloed vanuit mijn mondhoeken. Wij gingen naar de familie van de Krout's, wij aten pizza en er was een tafel vol met lekkere dingetjes die allemaal griezel namen hadden. Er was chips, koekjes, popcorn, witch brew (drinken) en dus pizza. Nadat wij snel gegeten hadden, gingen wij de deur uit om de deuren langs te gaan. Men zegt "Trick or Treat" en je krijgt een handvol met snoepjes. Sommige gaven zelfs twee handenvol, echt super leuk en aardig. Uiteindelijk zaten we in de kofferbak van de auto en daarmee reden wij de buurt rond, omdat het zo sneller ging en hoefde je niet zo ver te lopen, omdat niet elk huis eraan meedeed. Aan het eind van de avond had ik heel veel snoepjes en chocolade verzameld. De huizen waren zo cool gedecoreerd en sommige mensen deden open met bijvoorbeeld een masker op. Geslaagde Halloween! Woensdag en donderdag waren normale schooldagen. Na school ging ik naar de..... "kapper"! Ik noem het "kapper", omdat wij naar een beauty shop gingen en daar hadden wij mijn haar laten knippen. Ik heb een pony laten knippen, maar mijn moeder moest mijn pony bijknippen en verbeteren, dus de volgende keer ga ik echt naar een haar salon! Haar is voor mij heel belangrijk, dus ik was zo blij dat Bethel er nog iets van kon maken, want ik vond het er echt niet leuk uitzien . Na mijn haar geknipt te hebben, gingen wij naar Rue 21 (kledingwinkel) en had ik wat leuke kleding gekocht. Vrijdag heb ik mijn schaaltjes geschilderd. Maandag maken wij de schaaltjes af. Uit school ging Halie met mij mee naar huis en hadden wij samen de lekkere chocolade taart gebakken. Het was goed gelukt. Na het avondeten gingen wij in de hottub zitten, love it! Zij bleef ook nog slapen. Ik heb een hele gezellige avond gehad en ik vind het zo fijn dat ik zo een goede vriendin heb hier. Zaterdag heb ik lekker gerelaxt en wat huiswerk gemaakt. Vandaag moesten wij weer vroeger opstaan, omdat het de eerste zondag van de maand is. Het is alweer november...dus dat betekende dat wij in het cafe moesten helpen. Na kerk gingen wij lunchen bij Mac Donald's, omdat de Mac alleen maar de McRib voor twee weken heeft en dat wilde ik natuurlijk proberen. Het was heel lekker. Na middag gegeten te hebben gingen wij hiken in een natuur reservaat wat heel leuk was. Het was erg mooi en wij hebben zelfs een slang gezien. Wij gaan weer avondeten met small group, dit keer gaan wij pizza eten, yum!

Even iets anders......school! Jullie denken vast, goh zij heeft niet veel huiswerk en doet alleen maar leuke dingen....wrong! School is eigenlijk heel vermoeiend hier. Het is natuurlijk niet zo moeilijk als in Nederland qua toetsen, maar wij krijgen wel huiswerk voor elk vak voor dezelfde dag op. Dus dat betekent dat je geen een dag hebt zonder huiswerk en wat je niet afkrijgt, moet je thuis maken en inleveren via de computer. Wij werken via de laptop, dus zo kunnen wij al het huiswerk thuis maken en dezelfde dag nog inleveren. Ook hebben wij zes uur les, geen tussenuren, zes uur en elke dag hetzelfde rooster. Als een docent ziek is, is er een vervanger, dus nooit een tussenuur. Drie uur les voordat men een pauze heeft en daarna weer drie uur les. Dus wij zitten van 7:45 - 2:30 elke dag op school, behalve op woensdag, dan beginnen wij 30 minuten later. Dus wat ik doe: ik ga naar school, ik kom thuis en maak mijn huiswerk, meestal ben ik daar twee uur mee bezig. Wij krijgen vaak een toets 1 of 2 dagen van te voren op (meestal 1), dus dan moet je eerst je huiswerk maken voor de dag zelf, omdat je een cijfer ervoor krijgt. Je kan niet bepalen wanneer je je huiswerk maakt, anders krijg je een zero. Dus voor de mensen die denken dat het allemaal heel makkelijk is en totaal niet vermoeiend, het is hier net zo zwaar, maar de toetsen etcetera zijn wel makkelijker. Je kan het eigenlijk niet eens vergelijken met een Nederlandse school, omdat er zoveel verschillen zijn. Dit was het weer voor deze week. Have a nice week!!

P.S. de feest maanden zijn begonnen! Deze maand staat in het teken van dankbaarheid. Wij schrijven elke dag iets op een briefje waarvoor wij dankbaar zijn en zo kunnen wij dat aan het eind van deze maand voorlezen. Deze maand betekent Thanks Giving, Black Friday, decoreren voor kerstmis na Thanks Giving en volgende maand is het alweer kerstmis!! I loveeee Christmas.

Reacties

Reacties

Andrea (mom)

Hey lieverd! Wat een uitgebreide, leuke, informatieve blog! Ik lees steeds heel erg graag over de tradities en hoe jij dat daar allemaal ervaart. Ik ben blij dat jij al een goede vriendin hebt, dat is ook belangrijk. Met je gastgezin doen jullie ook altijd wat. En je nieuwe kapsel, I love it!

Sonja

Zo noémi ik heb weer even je blog gelezen. Wat fijn voor je dat je nu een vriendin heb. Wat een ervaring ben je straks rijker. Je verhalen zijn leuk om te lezen. Succes verder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active