noemideborahmoraal.reismee.nl

November 21th - November 27th

Hey, ik hoop dat jullie een leuke week hebben gehad! Ik in elk geval wel. Dinsdag had ik twee toetsen die opzich best goed gingen. Het was weer FCCLA Friday (school noemde het een vrijdag, omdat wij de dag erna Thanksgiving break zouden hebben). Ik had het tweede en het zesde uur "les" in de Varsity Club. Er was een gastspreker die survivor of domestic violence was. Huiselijk geweld dus, het was erg aangrijpend en emotioneel om te horen. Ze vertelde hoe haar man haar geestelijk en lichamelijk misbruikte, maar ook hoe hij een pistool tegen haar hoofd heeft gehouden en ze zich afvroeg of ze het zou overleven. De FCCLA leraressen hadden haar gevonden via de tv, omdat zij strijdt voor gelijke rechten voor de crimineel en voor het slachtoffer. Het slachtoffer heeft namelijk maar 1 pagina aan rechten, de crimineel het hele boek. Het slachtoffer kan bijvoorbeeld niet om een andere rechter, straf, etcetera vragen. Ik vond dit heel interessant, maar ook schokkend dat hij nu nog steeds vrij rondloopt en zij hierbij een levenstrauma heeft opgelopen en nog steeds angst heeft wanneer zij hem tegenkomt. Na school gingen 'my American dad' en ik naar wat winkels om kerstcadeautjes te kopen en natuurlijk gingen wij eerst nog even langs Rocket Brothers. Als avondeten hadden wij pannenkoeken en sausages. Na het avondeten hadden wij kerstkoekjes gebakken. Woensdag was Thanksgiving Break begonnen! Ik had die dag lekker gerelaxt en een chocoladetaart gebakken voor de volgende dag. Donderdag was het eindelijk zover, Thanksgiving! Mijn vriendinnen werden er al gek van, omdat zij elke dag te horen kregen dat ik zo excited was voor Thanksgiving . Ik was vroeg opgestaan om de Thanksgiving Parade op de tv te kunnen kijken die in NYC plaatsvond. Na de parade gezien te hebben, ging ik mij klaarmaken voor Thanksgiving. Thanksgiving vierden wij bij Rob zijn zus en het was erg gezellig en zoveel eten! Ik zal het even opnoemen: Jello salad (jello, ananas, mini marshmallows, slagroom en cottage cheese), kalkoen, cranberry jelly, ham met ananas, groene bonen casserole, sperziebonen met spek, aardappelpuree, gevulde eieren, stuffing, broodjes, croissants, mais, salade en zoete aardappel met pecan. Dessert: chocolade taart (ja ja ik was zo blij, want iedereen vond het super lekker!), romige chocolade taart, chocolade pecan taart, whale cake, gewone pecan taart en cranberry pompoen cheesecake. YUM! Heeeel veel eten dus. Na heerlijk gegeten en gepraat te hebben, gingen wij naar huis. Thuis aangekomen gingen ik en 'my American mom' een rondje lopen en dat had ik echt even nodig, haha. Als avondeten hadden wij: battle cheese with chips. Dat is gesmolten kaas en daar dip je dan nacho's in, jello salad en appels. Wij hadden the Grinch gekeken en terwijl wij the Grinch aan het kijken waren, hadden wij een peperkoeken-huisje versierd. Vrijdag was weer een relax dagje, maar wij gingen wel naar de bioscoop om de film Coco te zien en wat was het een mooie en leuke film. Als avondeten hadden wij pork chops, asperges en rijst. Zaterdag gingen wij dan eindelijk het huis decoreren met kerstspullen. Ik vond het heel leuk om te doen en vooral om de Disney Tree te decoreren. Alles ziet er nu heel gezellig uit! Hier vieren ze natuurlijk geen sinterklaas, dus Kerst begint hier al eigenlijk na Thanksgiving. Nadat wij het decoreren van het huis hadden afgerond, gingen wij lunchen bij Mac Donald's, omdat dat hun traditie is.'S avonds hadden wij een tweede Thanksgiving, maar nu met Rob erbij, omdat hij de vorige keer moest werken. Het was weer heerlijk. Zondag hadden wij weer donuts gegeten voor ontbijt en daarna gingen wij door naar de kerk. Na de kerk hadden wij geluncht bij Chili's, yum yum! Ik had een maaltijd gedeeld met Verity, dat bestond uit 2 mini hamburgers, chicken wings en egg rolls. Wij hadden weer boodschappen gedaan en 's avonds kwamen twee familie's langs. Wij hadden Mexicaans als thema en nadat wij hadden gegeten gingen wij de kerstkoekjes decoreren. Ook was ik die dag precies 4 maanden in de U.S.A. Yay! Maandag moest ik weer naar school. Tijdens Aerobics moesten wij een 1000 abs workout doen. Als avondeten hadden wij weer leftovers van Thanksgiving en hadden ik en Mom samen een kerstfilm gekeken.

Have a great week.

Greetingzzz from Oklahoma

Reacties

Reacties

Andrea, Mom

Wat een ontzettend leuke blog alweer Noém! En wat gaat de tijd hard, al 4 maanden “experience” achter de rug. Jij “groeit” ook steeds, ik geniet van je verhalen! Veel liefs from dad en mom

Jereon Dad

Hoi meid
Het is weer een interessante week voor jouw geweest zo met Thanksgiving.
en al 4 maanden in de states

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active