noemideborahmoraal.reismee.nl

Dec. 5th - Dec. 17th

Hellooo, vorige week zondag was het een drukke dag, dus had ik geen tijd om mijn blog te schrijven en deze hele week ben ik ziek geweest dus dat ging ook niet. Vandaar schrijf ik pas na twee weken. Ik begin met een samenvatting van vorige week.

Dinsdag was het een normale schooldag voor mij, maar nadat ik thuis was gekomen, ging ik gelijk pepernoten bakken. Sinterklaas vieren in Amerika was wel bijzonder voor mij, omdat ik iets van de Nederlandse cultuur kon delen. Ik kon het natuurlijk niet zo uitgebreid vieren als in Nederland, maar ik had pepernootjes gebakken, een banketstaaf verwarmd, cadeautjes gegeven, een Sinterklaas liedje aan mijn familie laten luisteren, het was dus een geslaagde avond. Woensdag had ik op school chocolate covered oeros gemaakt tijdens het tweede uur. Donderdag was weer een normale schooldag. Vrijdag was het FCCLA vrijdag, maar dit keer was het thema Kerst . Ik had een ornament beschilderd, kerstkaartjes gemaakt, koekjes gedecoreerd en warme chocolade melk gemaakt. Die dag had ik ook gelijk mijn laatste toetsen gehad. Na school brachten Halie en haar vriend mij naar mijn huis om mijn spullen op te halen om te kunnen blijven logeren bij Halie. Nadat hij ons naar Halie haar huis had gebracht, hadden wij een burrito gegeten die haar moeder zelf had gemaakt, zo lekker. Rond 4 uur gingen wij richting het winkelcentrum en wij hadden daar gezellig rond gekeken van 5 tot half 9. Ik had cadeautjes voor kerst gekocht. Als avondeten hadden wij Chick-Fil-A en toen wij thuis waren, hadden wij gezellig spelletjes gespeeld, gepraat en weer films gekeken. Zaterdag was ik rond 11 uur 's ochtends thuis en begon ik gelijk met het maken van een appeltaart met zelfgemaakte custard saus. 'S avonds gingen wij naar de Ayusa Christmas Party en het was super gezellig. Ik had dus de appeltaart gemaakt, Ines had een tortilla gemaakt, Maillis een gâteau roulé en Jin oliebollen en zij had ook nog pepernoten meegenomen. Mijn gastouders hadden crackers en beleg meegenomen en Maillis haar gastmoeder had pizza rolls en worstenbroodjes gemaakt. Later hadden wij nog Dirty Santa gespeeld en dat werkt als volgt (super makkelijke spelregels en er bestaat maar 1 ronde). Wij waren met zeven personen, dus iedereen trok een nummer (1/tm 7) Ik was nummer 6. Nummer 1 mag een cadeau uitkiezen en degene moet het gelijk uitpakken, de volgende persoon mag kiezen, of hij steelt het cadeau van de ander of pakt een nieuw cadeau en pakt het uit. En zo gaat het door en nummer 1 mag op het laatst nog een keer kiezen of hij het cadeau houdt of steelt. Zondag gingen wij weer naar de donutzaak en daarna naar de kerk. Voor lunch hadden wij cane's. De rest van de dag had ik gewerkt aan mijn Zoology huiswerk, omdat ik een hybrid moest creëren. 'S avonds hadden wij een Christmas Party met small group en als avondeten hadden wij verschillende soorten soep. Wij hadden een Christmas light scavenger hunt en een Christmas Quiz. Maandag tot en met donderdag ben ik ziek thuis gebleven. Vrijdag wilde ik wil naar school, omdat dat de laatste schooldag voor mij zou zijn. Wij hebben helemaal niks gedaan, in geen een les haha. Na school ging ik weer naar het winkelcentrum, omdat ik nog wat cadeautjes voor Halie moest kopen. Zaterdag heb ik weer veel gerust, omdat ik mij nog steeds niet helemaal goed voelde. 'S avonds zijn wij naar de bioscoop gaan om de nieuwste Star Wars film te kijken en het was zooo goed. Goosebumps! Vandaag zijn wij weer naar de kerk gegaan en wij hebben geluncht bij Red Robin. Ik had voor een whiskey Bbq hamburger gekozen, yum! Verder had ik vandaag weer gerust en morgen en dinsdag hoef ik dus niet naar school, omdat ik geen finals hoef te maken. "Toetsweek" (maar 2 dagen hier) is super makkelijk. Zij krijgen al van te voren te horen wat voor vragen er op de toets komen, dus weten ze precies wat ze moeten leren. Tijdens het derde uur zeiden ze zelfs dat de studenten het net voor de toets te horen zullen krijgen, de antwoorden, heel anders als in Nederland dus. Ik ben benieuwd hoe de toetsweken in College zijn hier in Amerika, haha. Ik sluit mijn blog hierbij weer af. Have a nice week! Kerstvakantie is dus bij mij al begonnen!!

Greetingzzzzz,

Noemi

Reacties

Reacties

Marlies

hoi lieverd, ik heb inderdaad vorige week je blog gemist. Wat naar dat je ziek bent geweest, ik hoop dat het alleen een griepje was. Wij zijn hier ook al druk in de kerstsferen: 2 kleine boompjes (1 in de voorkamer en 1 in de achterkamer), ik heb voor buiten een mooi kerststuk gemaakt en de poezen hebben de eerste bal al uit de boom gemept.

ik wens je een hele gezellige tijd toe, samen met je gastfamilie, geniet van the American Christmas en ik ben weer benieuwd naar je ervaringen. Dikke knuffel van mij, Marlies

Jeroen en Andrea

Hey Noém! Jij bent met de eerste semester al klaar, sommige vakken heb jij volgend jaar niet meer, dus jij krijgt weer nieuwe vakken, nieuwe uitdagingen! De laatste twee schoolweken zijn ook snel voorbij gegaan, ik heb met plezier erover gelezen behalve dat jij ziek was. Geniet van je kerstvakantie en wij wensen jou een hele fijne kerst met je gastgezin samen! Happy Holiday lieverd! Dikke kus van papa en mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active