noemideborahmoraal.reismee.nl

Dec. 18th - Dec. 31st.

Hey, ik had het vorige week zondag druk dus besloot ik om vandaag weer een samenvatting te geven voor twee weken. Ik begin met twee weken geleden, dus de week van 18 december tot en met 24 december.

Maandag had ik lekker een relax dagje. Ik heb wel mijn vliegtickets geregeld voor California, dus California is nu een feit! Ik kijk er super erg naar uit. Dinsdag had ik ook de hele dag niks gedaan, maar 's avonds had ik wel wat leuks. Miranda, een vriendin van mij, vierde haar achttiende verjaardag bij Panera Bread. Het was super gezellig, want iedereen die zij had uitgenodigd was een uitwisselingsstudent. Woensdag had ik ook weer een rustig dagje, ik had wat huistaken gedaan, een bananen cake gebakken en wat gelezen. Rond een uur of vijf had ik Halie gebeld om te vragen of zij met mij uiteten wilde gaan, want ik had toch niks te doen. Wij hadden gekozen voor Charleston's (fancy restaurant) en wij hadden elkaar de kerst cadeautjes gegeven. Ik had een kaars gekregen, gingerbread koekjes van Starbucks en een grote "to go" koffie beker van Starbucks met Oklahoma erop. Donderdag kwamen Malie (Denemarken) en Amelie (Duitsland) mij ophalen om gezellig te praten over onze ervaringen etc. 'S avonds hadden wij pannenkoeken gebakken en gingen wij naar de bioscoop om Pitch Perfect 3 te zien. Het was een hele leuke dag en ik had sugar coated almonds gekregen van de meiden, omdat ik kaartjes voor hun had gemaakt. Vrijdag had ik gerelaxt en ik had de honden uitgelaten (voor het eerst weer in vijf maanden). Zaterdag had ik een rondje gelopen door de buurt, omdat het gesneeuwd had. Mijn gastgezin verklaarde mij voor gek, omdat ik in het koude weer ging wandelen, haha. Halverwege werd ik opgehaald en gingen wij door naar Rocket Brothers (Raspberry truffle hot chocolate, yum!) en naar Reasor's en Walmart. Wij hadden op de parkeerplaats een sneeuwbal gevecht gehouden, wat was dat leuk. Later in de middag had ik nog een appel karamel cake gebakken. Zondag gingen wij naar de kerk, hadden wij battle cheese en chips voor lunch en kwam er familie langs in de avond om samen te gaan eten. Wij gingen gourmetten, omdat dat een Nederlandse traditie is. Zij vonden het heerlijk en vooral heel erg leuk.

25 December tot en met 31 December.

Maandag was het dan eindelijk Kerst, waar ik al vijf maanden lang naar uit had gekeken! Ik had mijn wekker om 5:50 's ochtends gezet om Rob en Bethel wakker te maken, omdat zij nooit wakker werden gemaakt door de kinderen. Dus om 6 uur stond ik voor hun deur en riep ik heel hard "Merry Christmas" en zij waren gelijk klaar wakker :). Ik had al mijn onesie aangetrokken, omdat wij die de dag ervoor hadden gekregen (ik en Verity, dus wij hadden dezelfde pyjama). Onder de kerstboom lagen heel veel cadeautjes, de stockings (sokken) waren helemaal gevuld en er stonden zelfs nog naast de Stockings tassen, omdat zij veel meer hadden gekocht dan dat er in de stocking paste. Wij hadden in totaal 2,5 uur over het uitpakken van de cadeautjes gedaan en wat was het lief en leuk. Ik heb zelfs cadeautjes gekregen van Bethel haar ouders (zij hebben cadeautjes opgestuurd) en ik kreeg zulke mooie cadeautjes -> sieraden, een huilende wolf van hout, een mijnwerker van echt zilver, een portemonneetje en nog meer en dat terwijl zij mij helemaal nog niet kennen, super lief. Ik heb veel Harry Potter spulletjes gekregen (scheurkalender, Fleur Delacour's wand, time turner ketting) , een krultang, een föhn, Amerikaans kookboek en nog veel meer. Ik ben hartstikke verwend en ik vond het echt heel leuk om Kerst hier mee te maken. Als ontbijt hadden wij fruit salade, worstjes en een cinnamon roll. Na het ontbijt had ik met mijn ouders geskyped en had ik al mijn cadeautjes laten zien. Na het Skypen gingen wij door naar de bioscoop en hadden wij Ferdinand gezien. Als kerstdiner hadden wij broodjes, aardappelpuree, ham, jus, sperziebonen casserole met cranberry saus. Ik had nog een cadeautje van Rob zijn zus gekregen: een BA hoodie en van opa en oma een Mastercard giftcard die men overal kan besteden. Dinsdag had ik de hondjes weer uitgelaten, wat huishoudelijke taken gedaan, daarna gingen Bethel en ik naar Rue 21 en Alta Beauty, omdat wij waardebonnen hadden gekregen. Wij waren goed geslaagd en als avondeten hadden wij: gefrituurde ei, aardappel cakes, ham en fruitsalade (yum). En daarna was het tijd om in te pakken voor de vakantie. Woensdag gingen wij om acht uur weg en haalden wij ontbijt bij Mac Donald's. Na ongeveer drie uur rijden, waren wij in Branson, Missouri aangekomen. Als eerste gingen wij naar Fritz's Adventure, een indoor speelparadijs. Wij hadden geluncht bij Taco Bell en daarna gingen wij weer terug naar Fritz's Adventure. Toen wij waren uitgekeken gingen wij inchecken bij het motel genaamd: Angel Inn. Toen wij even hadden gerust, gingen wij door naar het winkelcentrum en hadden wij daar rond gekeken. Na het winkelcentrum gingen wij naar Papa Grands Pizza Buffet en de naam zegt het al, het was een buffet en men kon kiezen uit verschillende salades, soepen, pasta, pizza's en desserts. Na een drukke dag gingen wij weer terug naar de kamer om te rusten voor de volgende dag. Donderdag hadden wij ontbeten in het motel en daarna gingen wij door naar Downtown Branson en gingen wij antiek winkeltjes bekijken. Ik vond het heel erg leuk en ik had een Elvis Presley kookboek gevonden die ik niet kon laten staan. Nadat wij uitgekeken waren, gingen wij met de trolley ride mee, hadden wij geluncht bij een BBQ plaats en zijn wij naar een Fish Hatching Place gegaan. Rond drie uur waren wij weer terug in het motel en hadden wij tijd om op te warmen en om te rusten, want het was -4 graden, heel koud dus. Rond kwart voor zes gingen wij naar DairyQueen om daar avond te eten en daarna gingen wij door naar Silver Dollar city om naar alle lichtjes te kijken. Vrijdag gingen wij dit keer niet ontbijten in het motel, maar bij Hurts Donuts. Ik had voor een Strawberry Cheesecake gekozen en wij hadden een Coconut cream pie gedeeld, wat was dat lekker! Nadat wij bomvol waren, gingen wij door naar Silver Dollar City. Er waren super veel winkeltjes, maar geen een attractie was open. Uiteindelijk werd er een achtbaan geopend, maar verder bleef alles gesloten. Dat was wel even jammer, maar verder had ik wel genoten van het bekijken van de winkeltjes. Rond half vijf gingen wij richting huis. Onderweg stopten wij nog om avond te eten bij "on the border". Het was een Mexicaans restaurant en ik had heerlijk gegeten. Rond half negen waren wij weer thuis. Zaterdag hadden wij Cinnamon Rolls als ontbijt gegeten en daarna gingen Verity, Bethel en ik door naar Rue 21, Hobby Lobby, Old Navy en Barnes and Nobles. Ik had een waardebon gewonnen met dirty santa voor Barnes and Nobles, dus ik had twee boeken en een boekenlegger gekocht. Wij hadden geluncht bij Jack in the box. Nadat wij thuis waren gekomen, had ik even gerust en 's avonds hadden wij samen de laatste twee delen van Harry Potter gekeken. Zondag waren wij weer vroeg opgestaan om naar de kerk te gaan, maar zondagsschool bleek niet door te gaan. Om 10:15 begon de kerkdienst weer en daarna gingen wij met zijn allen lunchen bij Mazzio's (pizza). Ik had mijn beste vriendin Femke nog even gebeld om haar alvast een gelukkig nieuw jaar te wensen, ook heb ik Lisa-Marie gebeld en wat was dat leuk, omdat zij op een feestje was waar al mijn andere vrienden ook bij waren dus werd ik op de luidspreker gezet en kon ik iedereen Gelukkig Nieuw jaar wensen. Toen miste ik mijn vrienden echt wel. Rond half zes gingen wij naar vrienden van mijn gastgezin en konden wij eigenlijk de hele avond gewoon eten wat je wilde (hapjes stonden in de keuken) en hadden wij 2 keer vuurwerk afgestoken (het was zo koud) en de hele avond spelletjes gespeeld tot kwart voor twaalf. Om 12 uur hadden wij elkaar gelukkig nieuw jaar gewenst en binnen 15 minuten gingen wij alweer naar huis. Dat was wel erg snel, maar iedereen was natuurlijk moe (ik eigenlijk totaal niet haha).


Ik heb twee hele leuke weken gehad, ik heb zo erg genoten van de vakantie en ik heb echt veel gedaan. Ik ben nu precies op 52% van mijn uitwisselingsjaar en ik ben benieuwd naar de komende vijf maanden. Ik kijk vooral uit naar California (24 februari tot en met 3 maart) dus dat is al bijna. Ik wens jullie allemaal het beste voor 2018. Mijn goede voornemen van vorig jaar was niet om meer naar de sportschool te gaan, maar om uit mijn comfortzone te stappen en ik raad dat aan iedereen aan. Probeer iets wat je misschien eng vind of waarvan je denkt, nou ik weet het niet hoor, just do it. Als je het niet probeert, kan je er alleen spijt van krijgen. Ik heb zoveel Ups, maar ook Downs gehad. Daar ben ik heel eerlijk in, want ik heb het niet altijd makkelijk. Een ding weet ik zeker dat dit jaar mij vooral als persoon heeft veranderd en mij heeft helpen groeien. Daarom wil ik mijn ouders bedanken, dat zij niet alleen dit waar hebben kunnen maken, maar ook mij los hebben kunnen laten en mij in alles hebben gesteund. Ik weet dat mijn ouders mij ook missen, dus het is niet alleen soms moeilijk voor mij, maar ook voor mijn ouders. Dus ik wens jullie allemaal, nogmaals, het beste voor 2018!!

Reacties

Reacties

Emma

Gelukkig nieuwjaar Noémi!!! X

Dad and mom

Noém! Wat een prachtig en lang (kerst)verhaal! Jij hebt diverse leuke dingen gedaan, waardoor misschien het gemis van alles rond deze tijd in Nederland een beetje kon worden overschaduwd. Nu heb jij een beetje bij kunnen tanken :)))) om van de volgende 48 % met veel plezier en nieuwsgierigheid te kunnen genieten en om weer een onvergetelijk semester van te maken. Wij wensen jou en jouw gastgezin een fantastisch, nog meer uitdagend en liefdevol 2018!
Lot of kisses from Dad and Mom

Manfred

Weer een geweldig verhaal, super!
Over de helft nu, en het betere weer tegemoet.
Geniet ervan en het allerbeste toegewenst voor 2018!

Marlies

weer met veel plezier je blog gelezen. ik denk veel aan je, want op het nieuws in Nederland wordt verteld dat het in Amerika zóóó koud is. Als ik het zo lees in jouw verhaal, valt het bij jullie nog wel mee: -4 is het in Nederland ook wel eens. Nu moet je komende week weer naar school en kom je weer in het normale ritme, ook weer lekker. Zijn bij jullie alle kerstdingen weer opgeruimd? Bij ons wel, lekker ruim weer in de kamer!!!!
succes met het schoolleven en het 2e deel van je uitwisseling. Groetjes en een dikke kus!!! Marlies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active