noemideborahmoraal.reismee.nl

March 26th - May 11th

Hoooii,

het is weer een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb, maar ik had het zo ongelofelijk druk (nu nog steeds eigenlijk haha), maar ik zal de tijd vanaf 26 maart tot en met vandaag samenvatten (de belangrijke dingen dus).

29 maart was er een easter egg hunt op school en dat was zo leuk. Er lagen allemaal plastic eitjes gevuld met snoep of een papiertje waarop stond dat je iets had gewonnen op het football veld. 31 maart gingen wij naar Broken Arrow Neighbors om vrijwilligerswerk te doen. Ik had elk product van de planken afgehaald en dan de planken schoongemaakt en weer alles teruggezet. 1 april,mijn eerste Pasen in Amerika. Wij waren vroeg opgestaan, wij hadden een easter basket gekregen met allemaal snoepgoed erin, super leuk. Daarna gingen wij naar de kerk en na de kerk gingen wij lunch voorbereiden, want familie zou bij ons komen eten. Wij hadden gevulde eierenk gevulde eieren met avocado, corn beef, pasta pesto salade, salade, en Hawaiian rolls gemaakt. Ook werden er paaseitjes (weer plastic eitjes gevuld met snoepgoed) verstopt in het huis. 2 april begon de teacher walk out. Docenten kwamen niet naar school, omdat zij meer geld voor de scholen eisten. Deze walk out duurde twee weken in totaal en jammer genoeg hadden zij niks bereikt, want de legislators hadden "ja" gezegd op meer funding, maar nu hebben zij alles weer teruggetrokken dus dat was echt jammer. 4 april stond ik ook langs de weg om te protesteren voor meer funding. 5 april gingen wij allemaal naar het Phillbrook museum (kunst in een Italiaans huis met een hele mooie tuin). Die dag ontmoette ik Bethel haar ouders en wat zijn zij lief! Zij ontvingen mij ook gelijk als hun eigen kleindochter. Tijdens de walk out moest ik soms wel naar school, want wij moesten oefenen voor ons optreden. Op 19 april kreeg ik een real care baby en het was erg leuk om mee te maken, maar drie dagen waren toch echt wel genoeg. Drie keer per nacht wakker worden, omdat de baby huilt of dingen niet kunnen doen omdat je natuurlijk een baby hebt. Ik ben nog lang niet klaar om "moeder" te zijn ;p. Vanaf23 april moest ik elke dag van 3 tot en met 6 oefenen voor het optreden met dans en 26 april hadden wij de hele dag gerepeteerd voor het optreden die vanavond zou plaatsvinden. Die avond hadden wij opgetreden en vrijdag ook, het was ontzettend leuk om mee te maken en ik zou wel weer danslessen willen nemen in Nederland haha.28 april, was PROM. Mijn moeder had een hele mooie jurk voor mij gemaakt (rood). 30 april, mijn zusje was 15 geworden! Wij hadden samen lekker avond gegeten en een film gekeken.

May 6th - May 11th

Deze week was de laatste week dat wij nieuwe dingen zouden leren en dat voelt zo gek. Ik ben nog maar voor twee weken in Broken Arrow en ik besef het eigenlijk nog steeds niet. Natuurlijk weet ik dat ik niet meer veel tijd over heb en iedereen heeft het er ook wel over, maar ik heb het gevoel dat ik hier nog een maand blijf of nog langer dan dit. Deze week was best rustig (gelukkig maar) en daardoor kon ik ook extra veel tijd met mijn gastfamilie spenderen. Donderdag had ik geen les, want wij gingen de hele dag bij verschillende scholen optreden. Wij gingen naar twee verschillende scholen en daarna gingen wij naar Forest Hills (elderly home) wat erg leuk was. Dat was ook de laatste keer dat wij zouden optreden, ik ga mijn dansfamilie zo erg missen =(. Vrijdag hadden wij een picknick met het tweede en derde uur (dans) wat erg gezellig was. Tijdens lunch ging ik met Halie en Dylan naar Chick-Fil-A. Toen ik het vijfde uur binnenkwam ging ik naar mijn plaats en mijn vriendin Mariah kwam opeens naar mij toe met een groet snoep bouquet als een verassing voor mij. Mijn docent heeft altijd "Zoological announcements" en dit keer stonden mijn vrienden Alex en Dallas voor de klas om aan te kondigen dat ik bijna weg zou gaan en dat zij dus een surprise party voor mij hadden geregeld. Zij hadden allemaal eten, drinken en lieve kaarten gekochten. Natuurlijk moest ik huilen, maar ik had het niet anders gewild. My friends are the best, what can I say more.... Na school ging ik met Halie mee naar haar huis. Wij liepen naar het winkel gedeelte, zij liet haar nagels doen, wij gingen naar Target en wij gingen nog naar Star Bucks om even wat te drinken en lekker te praten. Daarna gingen wij weer terug naar haar huis, wij hadden lekker in de tuin gezeten, wij hadden gefietst !!!! Was zo leuk =) en ik bleef er ook gezellig avond eten. Na het avond eten gingen Halie, haar broertje en ik dansen in de woonkamer en dit ga ik zo erg missen.

Volgende week komen mijn ouders alweer en ik heb er zoveel zin in, maar ik ben nog niet klaar om Broken Arrow te verlaten. Ik ben klaar om met high school klaar te zijn haha, maar ik vind het heel moeilijk om afscheid te nemen van mijn vrienden en familie hier.

Let's make these two weeks the best two weeks.

xo

Noemi

Reacties

Reacties

Manfred Knap

Weer een mooi verhaal, Noemi. En wat heb je weer veel gedaan, van dansen, Prom, "moedertje" spelen tot en met protesteren voor hogere salarissen voor leraren.
Heel veel plezier nog, en straks natuurlijk ook samen met je ouders!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active