noemideborahmoraal.reismee.nl

29, 30 & 31 Juli

29 Juli 2017

Na drie uur geslapen te hebben ging mijn wekker. Ik was helemaal niet zo moe, maar ik zat vol zenuwen. Ik moest vandaag voor de eerste keer alleen gaan vliegen en overstappen. Om 3:30 am reden wij met de bus richting het vliegveld. Het inchecken verliep soepel, maar mijn koffer was wel iets te zwaar (2,5 Lbs). Gelukkig, maakten zij hier geen probleem van. Ik was echt opgelucht, want al mijn cadeautjes namen de helft van mijn koffer in. Misschien iets meer zelfs en ik had echt geen idee wat ik eruit had moeten halen. Daarna moesten wij door de douane. Nadat alles in orde was, moest ik afscheid nemen van de groep. Natuurlijk, moest ik als enige naar een andere gate. Na afscheid te hebben genomen, ging ik wachten totdat ik kon boarden om 6:15 am. De vlucht verliep goed, toen ik in Houston was aangekomen had ik nog ruim de tijd om over te stappen. Eenmaal in het vliegtuig naar Tulsa drong het tot mij door dat ik hier voor tien maanden zou verblijven. Dat was even moeilijk, maar het ging al snel beter nadat mijn gastgezin mij zo hartverwarmend had ontvangen. Trey (mijn broertje) gaf mij heel veel knuffels, dus hij liet mij gelijk thuis voelen. Trey heeft daarna ook gelijk het huis laten zien, ik heb mijn cadeautjes gegeven, wij hebben veel gepraat en ook ik had cadeautjes van mijn lieve gastgezin gekregen. Ik heb een paar oorbellen en een kettinkje gekregen met tijgerpootjes en een shirt met "Tigers" erop. Jullie denken vast, hmm waarom zoveel tijgers?? Ik ben een Tiger, want ik ga naar Broken Arrow High School. De mascotte is een tijger, dus alles staat in het teken van tijgers. Nadat wij een beetje gerust hadden, gingen wij door naar een pizzeria. Heerlijk gegeten. Na het avondeten had ik mijn koffer uitgepakt en ging ik slapen.

30 Juli 2017

Om 7:20 am waren wij opgestaan. Het is zondag, dus gingen wij naar de kerk. Voordat wij naar de kerk gingen, gingen wij langs een donut zaak. Dat is hier traditie, om elke zondag (voordat wij naar de kerk gaan) donuts te halen. Ik heb daar geen problemen mee. Verity en ik werden afgezet bij een kerkje (ze hebben er drie). Een kerkje voor de "teenagers", een kerkje voor de kleine kindjes en een grote kerk voor de volwassenen en familie. Eerst gingen wij dus naar het kerkje voor tieners. Wij gingen in een kring zitten en luisterden naar Bijbelse verhalen en daarop moest een jongen vragen stellen. Hij stelde de volgende vraag: "waarom halen mensen andere mensen naar beneden?". Ik zelf vond dat best een goede vraag waar je veel over na kon denken. Dit in totaal duurde een uurtje en daarna gingen wij verder naar de grote kerk. Eerst ging ik met Verity mee, om op drie jarigen te passen, maar wij waren niet meer nodig. Dus gingen wij de kerk in. Wij hebben gezongen (er hingen echt drie grote tv-schermen, waarop de songtekst te lezen was), dus ik kon lekker meezingen. Er werd over God gepraat, over hoe wij moeten zoeken, naar hem moeten luisteren en hem moeten vinden. Daarna kregen wij een mini stukje brood en een drankje. Na de kerk (waar ik trouwens veel mensen heb ontmoet), gingen wij door naar Teds. Dat is een Mexicaans restaurant. Twee families kwamen bij ons aanschuiven, zij zijn hele goede vrienden van mijn gastgezin. De twee families hadden vier kinderen in totaal, dus dat was super gezellig. Verity en ik hadden een burrito gedeeld en daarna hadden wij een Sopapilla gegeten. Het bestaat uit gefrituurd deeg met suiker en kaneel. Er hoorde ook nog honing erop, echt een heel lekker dessert. Na het eten gingen wij naar huis en had ik Skylanders gespeeld met mijn lieve broertje (het is een spel voor de Xbox). Daarna hadden wij even gerust. 'S avonds gingen wij weer warm eten, nu aten wij gebakken aardappels (van die grote) met zure room, kaas, groente en chili con carne. Na het avondeten hadden wij veel gepraat, ik had daarna nog een serie gekeken en daarna was het tijd voor bed.

31 Juli 2017

Ten eerste, had ik uitgeslapen. Mijn ontbijt bestond uit "Cereals" wat ik heel lekker vind. Hier ontbijten zij namelijk niet, maar zij hebben wel altijd Cereals in huis, wat ik heel fijn vind. Rond 10 uur gingen wij richting AT&T. Ik had een Amerikaans nummer en een abonnement nodig. Die hebben wij aangevraagd en nu heb ik onbeperkt data, zodat Rob en Bethel mij altijd kunnen bereiken. Nadat alles was aangevraagd, gingen wij door naar Rocket Brothers (drive-thru). Ik had een Iced Tea gevraagd. Het smaakt precies naar thee met suiker, alleen dan koud. Het was wel lekker. Daarna gingen wij door naar Wallmart, wat een grote winkel en zij hebben echt alles wat je je maar bedenken kan. En het is ook nog eens goedkoop. Daarna was het tijd voor lunch...wij gingen naar Chick-Fil-A. Yum! Het was echt heel lekker. Nadat wij klaar waren met eten gingen wij richting huis. Toen Bethel thuiskwam gingen wij naar Lowe's voor "Home Decoration" , je moet het je voorstellen als een Praxis. Daarna gingen wij weer richting huis, ik had geholpen met het avondeten. Wij hadden filled biscuits als avondeten (deeg gevuld met kaas en hotdogs) met salade erbij. Na het avondeten had ik de vloer schoongemaakt . Zij hebben hier het volgende schema: keukentaak, vloertaak, badkamertaak. Elke week hebben wij (de kinderen) een taak. Deze week heb ik de vloertaak en volgende week wordt het dan de keukentaak of de badkamertaak. Ik vindt dat zij dat heel goed verdelen en zo worden wij als kinderen heel zelfstandig. Daarna hadden wij wat grappige filmpjes op Youtube gekeken en daarna was het alweer tijd voor bed.


Reacties

Reacties

marlies

wat grappig, ik lees alleen maar over lekkere dingen eten. Als je over 10 maanden weer thuis komt, herkennen we je niet meer, want dan ben je tonnetje rond!!! leuk hoor, Noémi, geniet er maar lekker van. Wij genieten hier een beetje met je mee

Andrea

Ik heb Noémi zorgvuldig gevraagd om zo gedetailleerd te vertellen, hoe een dag eruit ziet. Eerlijk gezegd ben ik blij dat zij het eten lekker vindt (had ergens wel verwacht ;)), volgens mij heeft ze al bijna haar draai gevonden. Het is ontzettend leuk om erover te lezen, hoe anders de Amerikaanse gewoontes zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active