noemideborahmoraal.reismee.nl

1 augustus t/m 3 augustus

1 augustus 2017

Voor het eerst was ik alleen thuis met mijn zusje en broertje. Ik had gelijk getraind (zij hebben hier een work-out kamer). Mijn gastmoeder had een briefje achtergelaten met taken die gedaan moesten worden, dus ik had de keukentafel en de stoelen schoongemaakt en de woonkamer afgestoft. Daarna had ik tijd voor mezelf. Ik had twee wafels gegeten voor lunch. Om half zeven gingen wij uiteten. Het was echt een heel leuk restaurant, het had zo een "western vibe". Wij hadden met zijn vijven nacho's gedeeld. Ik had gekozen voor een burger with fries. Oh ja, in elk restaurant krijgt men iets voordat men het hoofdgerecht krijgt. In het restaurant kregen wij zoete broodjes met kaneelboter. Echt heel lekker. De broodjes of nacho's die je eet, krijgt men hier van het huis. In Nederland moet je er meestal voor betalen, wanneer je zo iets eet. Na het eten gingen wij door naar een Drive-in Cinema. AMAZING. Het was een verassing en ik vond het echt geweldig. Ik heb het altijd in Amerikaanse films gezien, maar dit was echt zo gaaf om het in het echt te beleven. Wij hebben de nieuwste Spiderman film gezien. Wij wilden ook nog wel de volgende film zien (planet of the apes), maar de volgende dag moesten wij vroeg opstaan, dus gingen wij naar huis.

2 augustus 2017

Om half 7 ging mijn wekker. Om half 8 vertrokken wij en gingen wij eerst langs Mac Donald's. Ik had 2 pannenkoekjes (wat diende als brood) en daartussen zat kaas, spek en ei. Ik kreeg daar een hash brown bij en ik had water besteld (om nog een beetje gezond te doen ). Het was ongeveer 1,5 uur rijden naar Oklahoma City. In de auto hadden wij allerlei spelletjes gespeeld, dus dat was heel gezellig. Eerst gingen wij naar het Harn Museum. Het museum was van mijn gastvader zijn grootouders, na ja het huis en de school die in het museum stonden. Het was echt heel interessant en super leuk om te zien omdat het een stukje geschiedenis is van mijn gastgezin. Daarna gingen wij naar het National Cowboy & Western Heritage Museum. Het was een heel mooi, nieuw en leuk museum. Na de twee museums gezien te hebben reden wij door naar Pop's. Pop's is een restaurant waarbij men uit bijna honderd verschillende frisdranken kan kiezen. Het restaurant ligt aan Route 66, dus dat was ook gaaf. Ik had een melted chicken sandwich gegeten en tot mijn verbazing kregen wij een heeel groot dessert. Dat was ook een verassing (zie foto). Na alles opgegeten te hebben gingen wij door naar een ronde schuur. Daarna gingen wij naar huis en 's avonds hadden wij alleen cornflakes gegeten, want wij zaten nog zo vol. Later in de avond hadden wij wat familie spelletjes gespeeld en wat hadden wij veel gelachen. Het was een erg geslaagde dag.

3 augustus 2017

Vandaag had ik weer tijd voor mezelf, want wij waren alleen thuis. Ik had stofgezogen, de waterflesjes gevuld voor in de work-out kamer en mijn was gedaan. Ik heb letterlijk in deze week zooooveeel meer gedaan dan wat ik thuis zou doen, ik kom straks echt als een zelfstandig iemand thuis. De gehele dag hebben wij niet heel veel gedaan, maar 's avonds (jeetje wat was het avondeten lekker) hadden wij samen gegeten. Mijn gastvader had "Boneless pork ribs" gegrild in rode wijnsaus en daar hadden wij aardappelsalade bij gegeten. Daarnaast had hij spruitjes gestoomd met daaroverheen honing, basilicum en olijfolie. Ik houd nu echt van spruitjes, wat een sensatie was dat. Na het avondeten gingen wij iets heel grappigs doen. Wij hadden bij pop's zeven rare smaken gekocht (frisdrank). De volgende smaken hebben wij geprobeerd: gras, worteltaart, bloem, ranch dressing, kerstmis drankje, spek en chocolade, jam en pindakaas. Het was echt niet lekker, op gras en worteltaart na. Maar het was zoo grappig. Op dit moment regent het erg hard en onweert het (Oklahoma storm is coming ;p). Nu ga ik nog even een film kijken en dan lekker slapen.

P.S. Ik ga vanaf volgende week 1 keer per week schrijven, ik maak deze week nog af met om de drie dagen schrijven.

Lots of kisses

Reacties

Reacties

Andrea en Jeroen

Zo leuk om te lezen wat jij allemaal beleeft en doet. Ik wacht al op de volgende reeks. :) En wat belangrijk is, volgens mij heb jij het erg naar je zin en al in 1 week tijd is je leven al in sommige opzichten veranderd. I like your pictures.

marlies

we genieten van je verhalen, erg leuk! we kijken weer uit naar de volgende week. wat ziet dat dessert er geweldig uit. en wat zullen we een hoop nieuwe gerechten gaan krijgen als je weer thuis bent en wij bij jullie komen eten. We krijgen nu al een druppeltje aan onze kin! mmmmm
ga door met genieten..... dikke kus van Marlies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active