noemideborahmoraal.reismee.nl

4 augustus t/m 6 augustus

4 augustus 2017

Die dag kon ik lekker uitslapen, ik had wat cereals gegeten, ik had getraind en ik had mijn huistaken gedaan (spinnenweb verwijderd en alle deuren schoongemaakt). Mijn lunch bestond uit twee toast broodjes met Nutella. Later op de dag ben ik met Verity en Rob mee geweest om Verity haar rooster op te halen. Dat was een leuk iets om te doen, zo kon ik een lagere school ook bekijken. Het avondeten was: pancakes and sausages. Zij noemen het hier Breakfast for Dinner. Het was echt lekker. Terwijl wij aan het eten waren keken wij naar een film genaamd Box Trolls. Daarna had ik de vloer schoongemaakt en keken wij nog een laatste film: Star Wars Part VI.

5 augustus 2017

Ik had weer uitgeslapen en daarna had ik gelijk mijn kamer schoongemaakt (stofgezogen, mijn ramen schoongemaakt en mijn kamer afgestoft). Wij hadden niet veel gedaan gedurende de dag, maar om 18:00 gingen wij naar een Thais restaurant als verassing voor een vriendin van mijn gezin. Het was een verrassingsetentje, omdat zij die dag jarig was. Wij hadden heerlijk gegeten en daarna kregen wij nog chocoladetaart als dessert. Daarna gingen wij naar huis en mijn gastmoeder ging nog uit met haar vrienden, dus bleven Verity haar vrienden bij ons en speelden wij spelletjes en hadden wij veel gelachen. Om 11 uur 's avonds was ik erg moe en ging ik al slapen. Om 1 uur 's nachts werd ik opeens wakker, ik dacht eigenlijk dat het al ochtend was, maar dat bleken de vele bliksemflitsen te zijn. Ik keek uit mijn raam en zag dat het geen normaal stormpje was. Het regende, het bliksemde, het onweerde en het waaide echt heel erg hard. Ik hoorde de meubels in mijn kamer trillen. Nadat ik uit het raam had gekeken, kreeg ik een berichtje op mijn mobiel waarin stond "Tornado Warning". Echt 3 tellen daarna ging het tornado alarm af. Ik schrok even en ik ging even kijken of de kinderen wakker waren, maar zij sliepen allemaal nog. Gelukkig was Bethel ook wakker geworden en samen keken wij naar de storm, totdat het weer wat kalmer werd. Daarna gingen wij weer verder slapen.

6 augustus 2017

Ik moest vroeg opstaan en ik had in totaal 4 uurtjes slaap gehad. Gelukkig was er met ons niks gebeurd, maar in Tulsa was er veel verwoest. Er liggen ook 25 mensen in het ziekenhuis. Om 07:40 gingen wij naar de kerk om in het café te helpen. Om 9 uur tot 10 uur was de zondagsschool en van kwart over tien tot half twaalf gingen wij naar de grote kerk. Wij hadden gebeden voor de mensen die gewond zijn geraakt tijdens de grote storm. Daarna hadden wij lunch bij Freddy's. Ik had een hamburger gedeeld met Bethel, het was erg lekker. Daarna hadden wij wat geslapen en nadat wij geslapen hadden gingen wij door naar de winkel. Zij halen altijd de spullen in huis voor twee weken, zo is men goedkoper uit en koopt men echt alleen wat men nodig heeft. Wij hadden later pesto hamburgers gemaakt en terwijl wij het aten keken wij naar Star Wars I. Later zijn wij nog met drie vrienden naar Braum's geweest. Wij hadden ijs gehaald, maar ik had het ijs gisteravond even overgeslagen. Het was weer een leuke dag, maar de nacht van 5 augustus op 6 augustus was toch wel eng.

- Vanaf nu ga ik dus 1 keer per week schrijven, dat zal elke keer op een zondag zijn. Ik maak dan een samenvatting van mijn week, mijn school begint ook bijna en dan zal mijn week er bijna telkens hetzelfde uitzien. Daarom heb ik voor 1 keer per week schrijven gekozen.

Groetjes uit Broken Arrow

Reacties

Reacties

Jan Hermes

Tjonge jong, hebt hebt al aardig wat beleefd meid in het grote Amerika.
Goed te lezen dat je daar goed bent opgevangen, en dat je daar lekker je eigen weg kunt gaan bewandelen.
Ellen en ik zullen nieuwsgierig zijn naar jou verhalen en belevingen.
Geniet er lekker van meid.
Dikke kus van ons.

Jan en Ellen

Marlies

poe Noémi, dat was wel een nachtelijk avontuur, gelukkig is het goed afgelopen en hebben jullie en het huis de storm goed doorstaan. tja, reizen is avonturen en het is toch ook wel een beetje spannend om dit allemaal mee te maken.
Nou lieverd, we wachten je volgende spannende avonturen weer af. heel veel plezier daar in Broken Arrow
knuffel!!!

Andrea

Wat als een rustig weekend begon, had een stormachtig einde, gelukkig waren jullie ongedeerd en je gastvader had me op de hoogte gesteld, wat ik ook op prijs stelde. The real life in Oklahoma.
Ik hoop dat jij de blog blijft bijhouden, want als de school begint, dan gaat er ook nog genoeg gebeuren.
Ik ben heel benieuwd, wat het verschil tussen de middelbare scholen zijn.

Gentry

I love google translate lol

Carla Jansen

Heel leuk om allemaal te lezen Noémi, heftig zo'n storm lijkt me!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active