noemideborahmoraal.reismee.nl

Another week in the US <3

Samenvatting van mijn week   

Maandag heb ik niet heel veel gedaan. Dinsdag was wel een belangrijke dag, ik moest namelijk de vakken uitkiezen die ik zou willen volgen. Samen met Rob ging ik 's ochtends richting school, maar eerst gingen wij natuurlijk langs Rocket Brothers ;) (het is een drive-through en ze verkopen de beste frappucino's, koffie's en thee, beter dan Star Bucks!!). Om 9 uur had ik een afspraak met mijn counselor en had ik mijn vakken gekozen. Voor het eerste semester heb ik de volgende vakken gekozen: Criminology, Women's Chamber Union (zingen), Aerobics (Zumba, pilates, bootcamp etc.), English, Zoology (dieren) en Surviving & Thriving Adulthood (voorbereiding op de toekomst). Voor het tweede semester heb ik de volgende vakken gekozen: Psychology en Marriage & Family Life. De rest van de vakken blijft hetzelfde. Daarna had Rob mij de school laten zien en reden wij door naar Outdoor World. Een heel groot vissers- en jachtwinkel. Later in de middag had ik een chocolade taart gebakken. De vrienden van mijn gezin kwamen over om mijn taart te proeven en zij vonden het heerlijk. De chocolade taart die ik had gebakken, moet ik voor Thanks Giving maken   . Ik vond dat een heel groot compliment. Woensdag was ook weer een spannende dag. Samen met Megan ging ik naar school. Eenmaal aangekomen kreeg ik een formuliertje waarop er een aantal dingen stonden wat afgestempeld moest worden. Ik moest mijn Chromebook verzekeren, college informatie ophalen, mijn gezondheidsformulier inleveren, een ID foto laten maken, zeggen of ik een parkeerkaart wilde (trouwens, de schoolbus is gratis!) en ik moest mijn rooster ophalen. Nadat alles was afgestempeld had ik mij ingeschreven voor het jaarboek en heb ik een all access pas gekocht, zodat ik naar alle wedstrijden kan en naar elk feestje kan gaan. Daarna kreeg ik een tour door school door Megan. Later hadden wij nog bij Cane's gegeten. Donderdag zijn wij naar Trey zijn school gegaan. Het was echt heel leuk om een lagere school te zien met hele grote lockers (kluisjes). Alle kindjes die hun locker eindelijk hadden open gekregen, begonnen gelijk met het versieren van hun kluisje. Dat was echt heel leuk om te zien. Nadat wij Trey zijn rooster hadden ontvangen, gingen wij door naar Walmart om een wasrek te kopen. Mijn kleding kan niet in de droger. Vrijdag hebben wij niet veel gedaan, maar 's avonds gingen wij als verassing voor John (vriend van mijn gezin) naar Texas Roadhouse voor zijn verjaardag. Ik had een heerlijke apple pie met appelsaus en ijs samen met Verity gegeten. Het was heel gezellig. Zaterdag ging mijn wekker om kwart over zes, om half acht gingen wij weg en aten wij donuts voor ontbijt. Rond half tien waren wij aangekomen bij het Crystal Bridges Museum of American Art in Bentonville (Arkansas). Als lunch hadden wij hamburgers gegeten en daarna gingen wij door naar het Walmart Museum. Dat was heel interessant. Nadat wij alles bekeken hadden gingen wij door naar het Wild Wilderness Drive Through Safari. Het was heel leuk en ik had kangaroo's, een giraffe,  schildpadden en nog veel meer dieren eten gegeven. Wij hadden bij Oklahoma Joe's Barbecue avond gegeten en daarna hadden Bethel, Rob en ik Star Wars Episode II gekeken. Het was een geslaagde dag. Zondag Om 8:20 am gingen wij naar de donutzaak. Verity voelde zich niet lekker, dus ging ik alleen naar de jeugdgroep (zondagsschool). Wij hadden lunch bij Chuy's Tex Mex. Het was heel lekker en vooral heel gezellig. Wij waren met drie andere families. 'S avonds hadden wij Ribs met pasta salade gegeten en later die avond hadden wij een verassingsvideo gemaakt voor mijn moeder. 

HAPPY BIRTHDAY MOM      !!! Ik kan er nu niet bij zijn, maar volgend jaar, wanneer wij een roadtrip gaan maken door Amerika, halen wij dat allemaal in. Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt en ik wens je al het geluk en liefde van de wereld. Ik hou van jou!   


Reacties

Reacties

Marlies

lieverd, wat weer een heerlijk verhaal. ben ook erg benieuwd hoe je eerste schooldag eruitziet dat is al a.s. donderdag. ik vind dat je gastgezin ontzettend veel leuke dingen met je doen en dat je al een heleboel hebt gezien en gedaan in zo'n korte tijd. je vakkenpakket lijkt me erg leuk en ik hoop dat je je draai op school ook gaat vinden, maar dat lukt je vast en zeker wel.
ik heb nog één klein vraagje: je had in je gastgezin toch nog een klein vriendje met 4 poten en een natte neus? daar lees ik helemaal niets over. is ie leuk? en hoe heet ie? succes komende week, dikke knuffel van marlies

Andrea

I love your style, go on like this!
Ik sluit me bij Marlies aan dat Rob en zijn gezin jou zoveel mogelijk laten zien en volgens mij hebben jullie al record aantal restaurants bezocht. ;)) En the Rocket Brothers wil ik zelf ook uitproberen!
Het voorpret is al begonnen wat de school betreft. Het lijkt me ook zo spannend. Eindelijk gaat het beginnen waarvoor jij naar Amerika ging, op the high school zitten, nieuwe mensen leren kennen, de spirit ervaren en de Engelse taal nog beter te leren. Ben benieuwd hoe je vakken zijn?!
Heel erg bedankt voor je persoonlijk bericht, heel lief van je! een hartje kan ik niet typen :)) maar een woord wel: szeretlek!

Altina

Hoi Noemi, wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en wat een ander leven als hier in Nederland. Vooral qua eten, veel buitenshuis zoals ik lees! Meis succes met je eerste week op school. Het begin is al leuk weet zeker dat het een geweldige ervaring is en dat je inderdaad als een zelfstandige dame terug komt! Pas je wel een beetje op met al dat lekkere eten.. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active