noemideborahmoraal.reismee.nl

Long time no see

Hellooooo again after almost 1 month,

Ik zal beginnen met 19 februari en ik zal eindigen met 11 maart.

19 februari tot en met 23 februari

Maandag was een rustige dag. Wij hadden gelukkig geen school, want het was een Amerikaanse holiday. Dinsdag had ik een presentatie voor Zoology en dat was ook het enige spannende van die dag. Woensdag en donderdag waren niet hele bijzondere dagen, maar donderdag was wel de Pep Assembly, omdat het seizoen voor basketbal en worstelen van start gaat. Het thema was lights out en the Tigettes dansten, het koor had een optreden gegeven, de cheerleaders hadden hun dans gedaan en de teams van verschillende sporten konden wat zeggen, dit alles duurde 55 minuten. Vrijdag had ik lunch gehaald met Halie, omdat ik de volgende dag naar California zou gaan en ik haar een week niet zou zien. Dus vrijdag na school had ik besteed aan de laatste voorbereidingen voor California!!

24 februari tot en met 4 maart.

Zaterdag was het dan eindelijk zover, de dag waarop ik maanden lang had gewacht. Ik ging ik rond 7:30 am naar het vliegveld. Rob en Verity hadden mij gebracht en na wat koffie gedronken te hadden, had ik afscheid genomen. Mijn eerste vlucht vertrok van Tulsa naar Houston, ik zat naast een kletskous en hij vond mij ook nog eens op Jennifer Lawrence lijken, maar zo was de vlucht wel heel leuk en interessant, want de turbulentie was heel erg en dat was wel even spannend. Van Houston vloog ik naar LAX en ja hoor, wanneer ik uit het raam keek, toen wij bijna gingen landen, zag ik de eerste palmbomen al. Amazing. Toen ik het vliegveld verliet met de groep zag ik de palmbomen en het voelde lekker warm aan, ja dit voelde echt al als vakantie. Eenmaal bij het hotel aangekomen kregen wij een badge en kregen wij onze sleutel. Ik deelde een kamer met een Pools, Japans en Duits meisje. Het avondeten was een buffet in het hotel en nadat wij hadden gegeten, kregen wij uitleg over het programma. Zondag stond ik om 6:30 op en was ik aan het ontbijten rond 7:30 en het ontbijt was erg goed verzorgd; muffins, roerei, sausage, brood, fruit, aardappelen, verschillende fruit sapjes. Om 9 uur vertrokken wij en gingen wij naar de Griffyth observatory, de skyline van LA was prachtig en om de Hollywood sign in het echt te zien was zo 'unreal'. Het was heel gaaf. Wij hadden maar 10 minuten, daarna gingen wij gelijk door naar Universal Studio's Hollywood. Geweldig! En Harry Potter was heel leuk, wij hadden elk winkeltje bekeken, optredens gezien en butterbeer gedronken. Wij hadden in het Hard Rock Cafe gegeten en daarna hadden wij nog tijd om op de City Walk rond te lopen, hartstikke leuk en de straat muziekanten waren zo goed! Maandag was ook een hele leuke dag. Om 9 uur gingen wij naar Madame Tussaud's op de Walk of Fame. De Walk of fame was zo anders dan dat wij allemaal hadden verwacht, maar het was heel gaaf, want zij waren alles aan het voorbereiden voor the Oscars. En ik had Michael Jackson zijn ster gevonden. Voor lunch gingen wij naar In&Out en ik had Animal Style Fries besteld: patat met gesmolten kaas, in&out saus, uitjes en kleine stukjes augurk. Daarna gingen wij door naar Beverly Hills en wij hadden rondgelopen op Rodeo street. Bij een van de winkels waren de gordijnen dicht, dus dat betekende dat er een beroemdheid binnen was. Ik was super nieuwsgierig haha. Beverly Hills was geweldig, daarna gingen wij naar Santa Monica en hadden wij rondgelopen en had ik Carlo's Bakery gevonden! Ik had tiramisu en een éclaire gekocht die ik met Marthe (van Duitsland) en Hannah (van Duitsland) deelden op het strand met een prachtig uitzicht. Wij hadden nog rondgelopen op de pier en op het strand waarna wij erg veel honger hadden en bij Bubba Gump hadden gegeten. Wij kregen als voorgerecht tortilla chips met een spinazie kaas dip, mijn hoofdgerecht was fish & chips en als dessert kregen wij een brownie. Een erg geslaagde dag. Dinsdag gingen wij naar..... Disneyland! Wij hadden tickets voor California Adventure en Disneyland, het was heel leuk. Als avondeten had ik een hamburger gegeten en daarna hadden wij churro's gekocht. 'S avonds hadden wij gekeken naar de World Of Color Light Show en het was zo mooi. 'S avonds hadden wij de hot tub in het hotel uitgeprobeerd, want dat was onze laatste avond in LA. Woensdag was het dan alweer zover dat wij afscheid moesten nemen van LA. LA, I am sure I will see you again. In totaal hadden wij 9 uur gereden en hadden wij 2 keer gestopt. Een keer in the middle of nowhere, maar het uitzicht was prachtig en ik had genoten van een sandwich van Star Bucks. De tweede stop was bij Casa de Fruta. Het was een grote winkel met chocolade, snoep, chips, maar het belangrijkste: heel veel nootjes en heel veel fruit. Iedereen had voor fruit of nootjes gekozen, want dat missen wij hier best wel. Na een lange rit waren wij aangekomen in San Francisco en ik was eigenlijk al gelijk verliefd op de stad. Veel verschillende gebouwen, culturen, huizen, straatjes, winkeltjes, mensen met verschillende achtergronden en iedereen denkt anders. Als eerste gingen wij naar Pier 39 en ik had heel toevallig een actrice van Orange Is The New Black gezien. Wij hadden bij Umami Burger gegeten en het was zo lekker. In het hotel in San Francisco had ik andere kamergenoten --> een meisje van Brazilië, een meisje van Thailand en een meisje van Duitsland. Donderdag gingen wij weer naar Pier 39, maar dit keer konden wij de zeeleeuwen zien van San Francisco. Zij worden ook als een deel van de bevolking gezien. Wij gingen met een Cable Car naar Union Square en ik hield mij vast aan de buitenkant van de Cable Car wat heel erg gaaf was. Wij kregen ongeveer 3 uur vrije tijd in downtown SF. Daarna hadden wij een city tour, wij hadden in totaal drie stops: skyline van SF, de plaats waar Full House is opgenomen en een Art Museum. Ook reden wij langs de straat waar heel veel homohuwelijken worden gehouden, het was mooi om te zien dat het zo geaccepteerd is daar. Nog een pluspunt, SF is erg open minded. Daarna gingen wij nog naar Lombard Street en Chinatown. In Chinatown hadden wij ook avond gegeten, zoooveeel, maar zoo lekker. Vrijdag gingen wij naar Alcatraz, super gaaf! Het was heel interessant om de gevangenis te zien en er zoveel over te leren. Ook heb ik een former prisoner ontmoet en ik heb zijn boek gekocht die nu ondertekend is. =) Awesome. Daarna gingen wij nog een laatste keer naar Pier 39 en daar hadden wij geluncht en gingen wij de California Shop in. Na alles bekeken te hebben, gingen wij naar de Golden Gate Bridge die wij helemaal overgelopen hebben. Het was zo mooi en het voelde nog steeds onwerkelijk dat ik daar echt was. Na de Golden Gate Bridge gingen wij terug naar het hotel en diep van binnen voelde het erg pijnlijk om San Francisco te verlaten. 'S avonds hadden wij weer een buffet en hadden wij een afscheidsfeestje. Ik had afscheid genomen van Hannah wat toch wel erg moeilijk was. Zaterdag verlieten wij het hotel en nam ik afscheid van Marthe op het vliegveld. Toen ik in het vliegtuig zat en ik San Francisco langzaam zag wegvagen, dacht ik "I left my heart in San Francisco". Het is echt waar, als men San Francisco 1 keer heeft bezocht wil men meer en ik ga zeker een keer terug. Rond 4 uur was ik aangekomen in Tulsa en had Rob mij opgehaald. 'S avonds waren wij uiteten gegaan en daarna ging ik lekker slapen. Ik miste Hannah en Marthe al... Zondag had ik uitgeslapen, de familie en ik hadden geskyped met de nieuwe exchange student Annika.

5 maart tot en met 11 maart

Maandag was geen bijzondere dag, ik had wel heimwee naar California haha. Dinsdag was ik 9 maanden zwanger. Ik moest een pregnancy belly dragen van het eerste tot het zesde uur wat heel grappig en interessant was. Woensdag, donderdag en vrijdag waren normale schooldagen. En er was niks bijzonders gebeurd. Zaterdag was ook een rustig dagje. Rob en ik hadden Verity naar een feestje gebracht en daarna gingen wij langs Rocket Brothers. 'S avonds gingen Bethel, Trey en ik uiteten bij Hideaway pizza en had ik een vegetarische pizza besteld. Zondag hadden wij donuts gegeten als ontbijt en ging ik weer naar de kerk. Wij hadden geluncht met de ouders van Rob bij Chili's.

Thanks for reading this Ultra long blog!

I will never forget my California Adventure with the most amazing people.

Kisses,

Noémi

Reacties

Reacties

Andrea (mom)

Zo geweldig is het om te lezen wat jij in Californië ervaren had, ben heel erg blij dat het een geslaagde vakantie was. Nog meer ervaring “in je rugzakje” mee.

Emma

Zo fijn dat je hebt genoten van Cali! Ik ben nu twee keer in San Fran geweest en het is zooo leuk, ik woonde daar twee uur vandaan. Wel jaloers, want ik ben niet naar LA geweest. Ik schrok me overigens kapot van dat laatste kopje haha, maar toen viel het kwartje! Leuke blog weer :)
X Emma

Manfred

Leuk dat je zo genoten hebt in Californie. En hilarisch dat je voor 1 dag 9 maanden zwanger was...

Sonja

Ik was de link kwijt op 1 of andere manier maar nu weer helemaal weer bij. Wat een belevenissen maak jij toch mee. Mooi im te lezen. Het is nu al bijna weer af tellen voor terug naar Nederland. Maar maak er no
g een mooie tijd van

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active